Shiit va bra det känns

Härlig dag det var idag! 
 
Först släppte ut hästarna och sånt fix. Sen hade Nathalie kalas och då fick man ju vara lite delaktig i det. Fast kul va det i alla fall. De var vääldigt intresserade av våran träkoja i skogen.  Den har ju tre våningar, en bro och ett utkikstorn så den är ganska mäktig ;)
 
 
Efter det har jag putsat träns m.m. Allt ska vara redp för påskhoppet imorn.  Gjorde rent mina schaps (stav) för de va lite gråa efter dammet från gruset. Har absolut inget avancerat på mig imorn. Inga Tretorn. De är bara till för lokaltävllingar och uppåt :D 
 
Det känns jättebra efter ridpasset idag. Gick jättebra!  Skrittade först igång henne på grusvägen. Mamma gick med och då var hpn lugnare än igår. Hon gillar att ha sällskap. Sen red jag i padocken. Inte så mycket så att hon jat kvar energi till imorn. Men asså va vi har utvecklats. Kunde få en kort och balanserad galopp i båda varven. Gjorde övergångar mellan alla gångarterna och hon lyssnade bra. I galoppen la vi små 10meters volter för att träna på att använda yttersidan. Den är jätteviktig för att kumna svänga korta vägar. Supernöjd med dagens pass :)
 
Innan jag red skulle vi bada hennes ben där hon hade kissfläckar. Första reaktionen av henne va inte direkt "jippi va kul". Att vi kom till med henne med en lång gul orm som sprutade eld som hon såg det som var läskigt. Backade och gjorde små stegringar. Men sen när mamma väl började spruta lite vatten på hemne blev hon lugn. Hon insåg att det inte va någon orm utan en vanlig vattenslang. Det va första gången vi provade detta på henne och det gick ju faktist bra efyer en stund. :D 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

så fin blogg! Var har du gjort din super fina header? Den är verkligen jätte fin! :)

Svar: Tack så mycket! Det är inte jag som gjort headern. Det är Malin Hoffmann. Hon har haft bloggen jumpinghorses.blogg.se
Michelle

2013-03-31 @ 22:58:00

Här kan du komentera inlägget:

Vad är ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Skriv komentaren här:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0