Musik väcker kännslor

Tänk va mycket musik det är runt omkring oss hela tiden. Vi hör det hela tiden. I bilen/bussen, i stallet (om man har radio där), på tävlingar, i affärer, på TV, från mobilen ooch mycket mer? Varför lever vi så mycket för musik? Lixom hur skulle det vara om det inte fanns någon musik. Knappt ingen skillnad alls tänker man säkert då. Men om man fick uppleva det på riktigt. Att musiken bara poff var borta sådär. Då skulle man upptäcka hur mycket vi använder musik. Det skulle vara väldigt annorlunda tror jag. Muiken gör allting mer levande.
 
Jag själv tycker att musiken är något väldigt bra. Hör det väldigt mycket hela tiden. På tävlingarna är det alltid musik i bakgrunden. Det ger en så härlig stämning. Det får en att slappna av lite men ändå inte. Man får en riktig tävlingsstäming. Musiken känns faktist väldigt viktig på tävlingarna. Om man verkligen tänker efter. När man håller på att gå banan t.ex så ger musiken en känsla som säger: Jag kan, jag vill, och jag älskar det här. Den lixom peppar. Bland all nervositet så kommer musiken och lugnar en och slätar ut nervkurvorna som går upp och ner.
 
Mycket av musiken som jag hör på radion m.m påminner mej om tävlingar. När jag hör musiken drömmer jag mig bort till en tävlingsplats. Jag ser hur vi rider banan med en otroligt snabb omhoppninghstid och vi vinner. Får springa först i ärovarvt medan publiken jublar och musiken ljuder. .
 
Musiken får mina tankar att rulla. Jag kopplar varenda låt jag hör till något som händer mig på riktigt. Mycket känslor. Vissa låtar för fram sorgliga känslor, vissa glada, galna, allvarliga, kärleksfulla. Men allt jag kopplar musiken till är verklighet. Det som händer mig på riktigt. Det får mig att förstå bättre och förstå vad jag ska gör för beslut m.m. Tänker verkligen på väldigt mycket när jag hör musik. Jag hamnar lixom i en annan värld där det bara är jag som simmar runt i mitt huvud och försöker knyta ihop alla trådar där i. Känns så bra att musiken finns.
 
 
 
Denna låten får mig serriöst att gråta. Jag gjorde en film om Bella förra vintern när hon blev skadad. Då hade jag denna låten som bakgrund. Då förstod jag verkligen hur mycket Bella betyder för mig. Hade inte insett det innan. Hon var bara halt i tre dagar men ändå blev det så känslosamt. Den låten hämger kvar i huvudet sen det. Och nu är det ännu värre. Nu är våran resa slut. Vi kommer aldrig kunna göra allt vi gjort. Där allt har hänt. Där kan vi inte vara längre. Så den här låten gör mig ledsen. Ett tag sedan jag lyssnade på den. Vågar inte sätta på den och höra musiken leta sig fram genom öronen. Klarar inte det utan att gråta. :'(
 
 
Den här låten ger kärlek. Det är det starkaste ordet jag får fram när jag för denna låten. Den gör min kärlek ännu starkare. Älskar låten sjukt mycket <3
 
 
 
Den här får mig att inse hur fel allting kan gå. Jag har ingen aning om vad den handlar om på riktigt. Men jag går bara på min egna känsla. Tar in alla ljud och förvandlar det till min egna handling som passr in i mitt liv.
 
 
Den här säger jag bara! Den gör mig laddad, den gör mig taggad. Den säger att jag och Donna tillsammans kommer klara det här. Vi ska in på tävlingsbanorna och leverera. Vi ska till toppen. Det är vad den här låten vill säga mig. Den peppar och ger en kraft. Den tror på mig. Då måste jag tro på den. :D

Kommentarer

Här kan du komentera inlägget:

Vad är ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Skriv komentaren här:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0