Min och Donnas första lokaltävling

 
I söndags var vi på våran första lokaltävling. Det gick otroligt bra! Hade absolut inga stora förväntningar eftersom det var våran första lokala start. Men här kommer resultatet:
 
LD clear round:
Framhoppningen var fantastisk! Allt var super. Hon var lugn och lyssnade på mig. Vi fick perfekta avstånd till hindrena och hon hoppade uppåt istället för på längden. När hon hoppar på längden är det lätt att man petar ner en bom.
 
Gick jättebra på banan med. Hon var pigg och glad som vanligt och hade en bra bjudning. Blev en felfri runda där ;)
 
LC två faser:
Framhoppningen var inte lika bra här. Fick inte till de där bästa hoppen. Rev oxern en gång p.g.a att jag inte fick ihop henne ordentligt.
 
Men på banan levererade vi. Mot fjärde hindret var det väldigt viktigt att få en perfekt väg för annars ser hästen några andra hinder som ser ut att stå precis bakom. Och då förstår de inte att de ska hopa det hindret. Och jag fick inte till en så bra väg där och då blir det ännu värre eftersom det blev en väldigt konstig synvinkel för Donna. Men jag lyckades få tillbaka henne till den rätta vägen så vi kom lite konstigt till hindret. Men Donna var jättebussig och hoppade det. Och hon  var väldiggt snabb på att få upp benen utan att riva. Duktiga Donna! Blev en felfri ritt med en snabb tid. Red dock med bara en stigbygel genom hela omhoppningen. Minns inte exakt när jag tappade den. Haha... Väldigt nöjd med denna rundan och det ledde t.o.m till en 2:a placeringen.
 
Så kul att det går så bra på våran första tävling. :D :D
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: emelie

Duktiga ni ! :D

Svar: Tack duktiga du!!! :D
Michelle

2013-03-19 @ 18:42:54
URL: http://amares.blogg.se

Här kan du komentera inlägget:

Vad är ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Skriv komentaren här:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0