Ojojoj

Haft något att göra hela dagen. Först mockaade jag boxarna och städade stallet. Sen gick jag och mamma till hagen och borstade Bella och Kickan. De va väldigt dammiga. Mycket p.g.a att de inte vart så mycket ridna och då blir pälsen väldigt "raggig", Men bara efter ett ridpass blir pälsen slät igen. Väldigt smidigt och bra jue :D
 
Efter det tog jag in Kickan och gjorde iordning henne. Då red jag henne lite i padocken. Tränade lydnad och det gick jättebra! Och tro inte att hon är världens lydigaste ponny. Hon är fruktansvärt envis och jag får kämpa väldigt mycket med henne ibland. Vill hon springa iväg och ta sin egen väg så tänker hon minsann göra det ;)
 
Sen har hovslagarn vart här i tre timmar. Alla ponnysarna skodda och verkade och de som skulle göras. Så nu går det fint att rida Bella. Inga onda hovar nu inte. Så sen ska jag ut och ta en tur på Bella. Nu ska hon sättas igång oxå :D
 

Kommentarer

Här kan du komentera inlägget:

Vad är ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Skriv komentaren här:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0