Grym träning

Hoppträningen igår va ju asbra! Gjorde världens bästa övning och det fungerade jättebra. Vi va ute på den stora ridbanan. Men vi använde bara halva.  Svårt att förklara övningen utan bild men kan säga att det handlade om kontroll (självklart). Hoppade hinder och efteråt la vi tiometersvolter för att korta ihop de och hitta kontrollen och en balansen.  Och till de hade jag en grym tränare. Så bra är hon.  Tydlig med det hon säger och ger beröm så fort man gör rätt. Thumb up! 
 
Men hur det gick på träningen nu då. Gick verkligen super! Jag hade jättebra kontroll på henne och lyckades korta ihop henne snabbt efter hindrena. Är väldigt viktigt att jag gör det direkt efter hindret och inte vänta lite för då är det kört. Verkligen en superträning där det funkade så bra alltihop och jag hittade verkligen mer hur jag ska göra för att ha kontroll.  Fick tillbaka den där härliga känslan.  Nu känner vi oss redo för helgens tävling.  
 

Kommentarer

Här kan du komentera inlägget:

Vad är ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Skriv komentaren här:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0