PIGG var bara förnamnet på Bella igår

Och BUSIG var efternamnet. Så fort vi skulle gallopera eller trava vill hon springa meeer och busa. Framförallt när vi kom ut på gräs. Sån hon va igår brukar hon inte vara. :S Asså jag vill ju attt hon ska va pigg men hon var lixom fjompig på samma gång och då känner jag att hon inte är lätt att rida. Hon försökte slänga av mig flera gånger. Men hon lugnade sig litegrann när vi red på grus.
 
Provade även att rida med broddar. Kan inte riktigt svara på hur det gick för hon var ju lite konstig men jag vet inte om det berodde på broddarna eller att hon stått i två dagar. Men jag ska prova att rida med det idag med. (Ska ha broddar på nästa tävling som är på gräs)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Sv. Okej tack för komentaren jag tycker också att det är helt okej med sporrar bara man inte skadar hästen:)

2012-07-13 @ 14:02:18
URL: http://Carolinelofroth.blogg.se

Här kan du komentera inlägget:

Vad är ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Skriv komentaren här:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0