Påskhoppet!

I måndags var jag ju på påskhoppet i Färgelanda. Nu tänkte jag berätta resultatet:

60cm på Kickan:

Hon kändes lite seg. Så vi behöver få upp energin på henne men hon hoppade SUPER! Så det blev en felfri ritt. Jättenöjd!

70cm på Kickan:

Var samma där men hoppa det kunde hon! Så debuten för lilla A-ponnyn Kickan på 70 cm gick Galant. Felfritt. Så fin hon va;)

70cm på Bella:

Framhoppningen gick bra och jag kände mig redo. Men på banan blev det ett stopp påtredje hindret. Men det var mitt fel. Jag skulle varit mer stilla med skänkeln. Men resten av rundan gick fint.

80 cm på Bella:

Nu tänkte jag verkligen på att vara så stilla som möjligt och det hjälpte verkligen. Nu kände hon att hon fixa avståndet själv och det vill hon verkligen. Om jag börjar driva för mycket med skänkeln blir hon sur. Så jag ska hålla om med vaden. Så det blev felfritt och jag var jätteglad!!




Kommentarer

Här kan du komentera inlägget:

Vad är ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Skriv komentaren här:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0