Ridit

Bella fick en vilodag i dag eftersom hon var på tävling igår. Så jag och mamma red ut en liten sväng. Jag red alltså på Kickan och mamma på Belmondo. Kickan är så härlig att rida på. Är otroligt grym på att hoppa. Snabb är hon också. Synd bara att hon är en liten b-ponny.  Hade hon varit en maxad A-ponny kunde vi få hoppat tio cm lägre.  Då blir det mycket lättare. menmen... I Januari ska vi fixa ett mätintyg på henne så att jag kan vara med på lokala tävlingar också. Det ska bli kul!
Något som jag inte upptäckt förut är att när en hästsko slår imot en sten kan det blixtra till ibland. Det såg jag tre gånger på Belmondo idag.  Det tyckte jag var fräckt. Nu ska jag duscha och sen ska jag se på ponnyakuten säsong 1.
Ska du se på ponnyakuten?

Kommentarer

Här kan du komentera inlägget:

Vad är ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Skriv komentaren här:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0