Tävling i Lidköping

I söndags var jag på tävling i Lidköping. Här kommer resultatet:
 
LD+ två faser
Kan ju börja med att berätta hur hon var på framhoppningen. Hon var väldigt stressad och rädd för mycket. Framför allt var hon rädd för kortsidan där det satt högtalare på väggen. Det var från de högtalarna man hörde när domaren pratade. Och shiit va rädd hon var för det. Gick inte att gå förbi där. Hon spände sig och gick på tvären. Och när vi red förbi där en gång och domaren började prata vände hon sig mot högtalaren och darrade av skräck. Benen höll på att vika sig. Stackars Donna! Hon kunde inte förstå hur en vägg kunde prata.
 
Men för övrigt gick det bra på framhoppningen. Hon var lydig och lyssnade på mina hjälper. Hon hoppade jättebra och sen var det dags. Men inne på banan var det ju en till häst. Den som skulle irda efter oss stog där och väntade. Vilket inte var så bar för oss. När jag och Donna red mot 4:e hindret på en långsida blev den andra ponnyn lite galen. Ponnyn sprang rakjt in på banan och ryttaren höll på att flyga av. Och det reagerade självklart Donna på. Hon blev ofokucerad och gick inte framå. Hon stannade upp och ville hänga på den andra ponnyn. Så vi fick vända runt igen och gjöra ett nytt försök. Då hoppade hon hindret. Så vi kan nog skylla lite på den andra ponnyn :(
 
LC två faser
Framhoppningen gick ganska bra. Men hon verkade väldigt trött och bjöd inte riktigt mot hindrena som hon brukar. Hon stressade ju upp sig för att vi va på ett nytt ställe och då bajsar hon jätteofta. Och när hon är i transporten äter hon ingenting. Så det är ju klart att hon tappar energi. Så på banan fick jag driva ganska mycket för att få fram henne. Men man brukar behöva gör tvärtom, alltså hålla tillbaka henne. Men det blev inga stopp i alla fall och tyvär petade vi en bom i andra fasen. Men nöjd med den rundan endå! Ett pet gör inget ;)
 
Min och Bellas första placering någonsin :D
 

Kommentarer

Här kan du komentera inlägget:

Vad är ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Skriv komentaren här:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0