Underbara ponnys man har

Hemkommen från dressyrlektionen i Färgelanda.  
Båda ponnysarna var jätteduktiga. Vi jobbade mycket med att länga och korta och skänlelvikningar. Det funkade superbra att korta Donna. I början va hon lite stressad för att Kickan va med. Hon ville till henne hela tiden. Men det släppte snabbt för det blev så himla bra. Jag hade kontroll och kunde bestämma steglängden och farten. Lika fin i alla gångarterna.  
 
Kickan såg jag ju inte så mycket eftersom vi red samtidigt och jag hade allt fokus på mig och Donna. Men mamma berättade att hon va väldigt pigg och när vi galopperade sprang hon ikapp de andra. Gulle kickan! ♥ Hon blir mycket roligare att rida om hon är pigg. De va jätteduktiga och kunde rida skänkelvikning till och med ;) 
 
Nu ligger jag i sängen och tänker igenom dagen. Har verkligen vart en bra dag. Tänkt på annat än Bella. Måste ju försöka ta vara på all annan tid och ha kul ändå. Hjälper ju inte att gå runt och va ledsen hela tiden.  De i skolan har verkligen inte märkt att jag vart ledsen.  Där har jag försökt va mitt vanliga crazy jag :D
Sötisar! Blixten gav Donna ett väldigt stort och ljust öga. 

Kommentarer

Här kan du komentera inlägget:

Vad är ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Skriv komentaren här:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0