Superbra dressyrpass

Åkte hem från Färgelanda med en härlig känsla. Kände att jag verkligen fick med mig något idag. Innan diskuterade jag och min tränare lite om tävlingen som va. Donna var ju verkligen överladdad och drog iväg med mig. Vilket absolut inte är bra. Det kan ju faktist bli riktigt farligt. Så hon berättade om en övning som hon skulle se till att fixa till nästa måndag då vi ska hoppa för henne och även på onsdag när det är hoppträning för Ida Hansson. Det är att man hoppar två hinder på en långsida (Där Donna brukar dra iväg med mej) men imellan de två hindrena lägger man en volt och jobbar med kontroll. Väldigt bra övning. Men nu till Dagens dressyrpass:
 
Red bågar på långsidorna. Jobbad med ställning, korta ihop hästen, böja runt innerskänkeln i svängarna, halvhalter och allt sånt där. Marianne visade mej tydligt hur jag skulle sitta bra och ha en bra ställning med armarna. Blir lätt att mina armbågar blir straka och pekar utåt. Då går det inte att ha en  bra och stadig sits. Fick kämpa jättemycket med det och halvhalterna. Men shit va bra det blev. Hon lysnnade, jag hade kontroll och verkligen red henne. I galoppen sedan följde vi även fyrkantspåret runt helt. Utan att Donna skulle dra på på långsidan. När jag fick till halvhalterna och sitsen där blev det superbra. Är så nöjd med denna träningen. Har verkligen tagit med mig något nu. Som jag ska tänka på alltid när jag rider. Hoppas verkligen att det kan förbättra hoppningen. Vad som står på resultatslistan för mig är skitsamma. Jag vill rida kontrollerade och snygga rundor. Det måste vi kämpa för.;) Abslolut ingen lättriden ponny jag har!
 
 
Nu ropar sängen på mig, God natt! <3
 

Kommentarer

Här kan du komentera inlägget:

Vad är ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Skriv komentaren här:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0