Resultatet från tävlingen

Igår var jag på tävling i Åmål. Donna var ovanligt pigg.  Men det blir mycket svårare att rida henne ordentligt och hålla tillbaka henne när hon är så fruktansvärt pigg.
 
LD clear round:

Som sagt va var hon väldigt pigg. Lyckades inte hålla tillbaka henne tillräckligt så hon drog på lite väl mycket ibland. Men hoppa gjorde hon minsann. Fanns både vattenmatta och ett hinder med mur bredvid. Inte tvekade hon på något sånt. Felfri och snabb runda blev det. 
 
LC två faser
Pigg? Ohja!! Gick jättebra genom hela första fasen.Jisses vad hon hoppade bra. ;) I andra fasen gjorde vi en supersväng till 10:an. Men till 11:an fick jag fullständigt black out. Hade så väl planerat den svängen som skulle bli den svåraste av alla. Donna kändes superbra inför den svängen. Men jag sölade bort alltihop. Blandade ihop hindrena, såg en ponny där som jag trodde stog ivägen. Men givetvis inte. Hade fixat den svängen om jag bara va lite mer vaken.  Där tappade vi jättemycket tid för att vi tog en längre och oplanerad väg. Visst det va felfritt, Jättekul!  Jättenöjd med Donna men väldigt besviken på mig själv där.
 
Aja.. Får försöka ta igen det på lördag. Då är det dags för Gota cup med laget. Ska bli kul. :D Bara vi inte sabbar för laget. Men nejdå. Där ska jag verkligen skärpa till mig. I lagklassen är det ju bedömning A:1/A. (vet inte hur man skriver uttrycket). Men alltså att man hoppar en grundomgång. Sen hoppar man inte omhoppningen förrän senare när alla i klassen hoppat grundomgången. Tycker det är väldigt bra eftersom då kan man lägga 100% på grundomgången först, och sedan tänka på omhoppningen. Hinner lixom tänka om och ta det lungt. Big like! (Y)
 
 
Ni måste allt erkänna att vi va otroligt stiliga i våran grön snygga outfit :D
 
 

Kommentarer
Postat av: Tyra

sååå himla fin outfit <3

Svar: Tack!! Jag älskar den ;)
Michelle

2013-04-15 @ 17:57:52
URL: http://tyrz.blogg.se
Postat av: Ida klasson

Fina! :D kram

2013-04-15 @ 18:08:06
URL: http://iidaklasson.blogg.se
Postat av: Alma

Big like! Passar Donna perfecto!<3 //Alma

Svar: Visst gör det ;) <3 //Michelle
Michelle

2013-04-15 @ 22:30:44
URL: http://licornez.blogg.se

Här kan du komentera inlägget:

Vad är ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Skriv komentaren här:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0