4 april = 13 år 5 april= 14 år

Gjort mycket idag. Kan ju börja med Bellas ridtur. Då red vi ut och hon va pigg och glad som vanligt. När vi gick över sista diket så att man kommer till ett gärde som är precis bredvid huset. Då fick hon lite vårkänslor. Vips så var vi iväg i galopp och hon  började självklart busa. Men hon gjorde inte sin specialare i alla fall. Så söt är hon asså.
 
Donna ska ju inte ridas med bett eftersom vi nyss dragit ut två vargtänder. Eller a... Inte vi men ni fattar ;) Så idag när mamma var iväg och handlade köpte hon ett bettlöst träns. Så vad gjorde jag när hon kom hem? Då fick Donna ha på sig det och jag red i padocken. Det gick allt bra. Hon var väldigt lugn och så men skritta var svårt. Och jag vågade verkligen inte ta tag i henne för mycket. Är så rädd att hon ska skada sig då eftersom det blir ett tryck på nosryggen. Så hon gick inte i form för fem öre men det berodde på att jag inte vågade hålla i henne tillräckligt. Men  när vi galopperade var det en väldigt kontrollerad galopp. Så jag är väldigt nöjd ändå. Kul att prova något nytt. Har aldrig ridit på bettlöst träns förut :D
 
 
Vad händer imorn då? Jo jag fyller år. Blir 14 år då. Kan väl inte säga att jag längtat direkt. Vill verkligen inte bli äldre. De flesta tycker det är så  himla kul att fylla år. Men inte jag. Vill stanna kvar i typ 12 årsåldern. Fortfarande vara liten och ung :D
 
 
 
 

Kommentarer

Här kan du komentera inlägget:

Vad är ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Skriv komentaren här:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0