Tävlingen i Alingsås

Filmerna kronglar enormt. Så vi får se om det blir någon film. Vet inte:(
Men nu tänkte jag berätta om den undebara tävlingsdagen:
LD Bed. A

Kickan:

På framridningen och framhoppningen kändes hon GALET pigg. Men hoppade gjorde hon ju galant! Sen inne på banan var hon livrädd för nånting i ett hörn. När vi kom närmre började hon stegra, bocka och tvärvände och sprang åt andra hållet. Då var jag nära på att ramla av. Men jag satt kvar och hade inte fått startsignal så jag började ritten precis som vanligt. Hon tvekade på några hinder men hoppade endå. Så det blev en fin rosett efteråt:)
Bella:

Framridningen och framhoppningen var Super! Hon bjöd på bra och lyssnade. Sen var det in på banan och vi visade vart skåpet ska stå:) Hon tvekade inte en sekund och i mål kom vi med 0 fel. Och även en rosett till Bella.
LC Bed. A+0/A+0

Kickan:

Framridningen och framhoppningen var lika energisk som innan. Om inte ännu mer. Men på banan tvekade hon inte någonting. Vi blev felfria i första fasen och fortsatte direkt in på andra fasen. Nu skulle vi satsa! Mot det 11:e hindret kunde man ta en mycket snävare sväng som jag tänkte ta. Men precis på den vägen stog nästa ekipage. Alltså i vägen. Så istället för ta den kortaste vägen blev det den längsta vägen.:( Vi tappade JÄTTEMYCKET tid. Jag blir så irriterad på dom som står ivägen. Men Kickan var jätteduktig såklart.:)
Bella:

Framhoppningen var TOPPEN! Så jag tänkte att NU KÖR VI! Men på  banan hände något vid 4:e hindret. Det var ett "läskigt" hinder och det skulle hoppas mot läktaren. Det kan hästarna tycka e lite obehagligt. Så där tvärnitade Bella och kastade med huvudet samtidigt. Så jag gled saakta av. SHIT!! Jag som verkligen ville satsta i den klassen. Men istället blir jag utesluten. Jaja... Så är det. Jag får vara nöjd med den första rundan:)
Vill ni ha bilder? Det finns några bilder på oss:)

Kommentarer

Här kan du komentera inlägget:

Vad är ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Skriv komentaren här:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0