Tävlingen i Nossebro

I lördags var jag på tävling i Nossebro med båda ponnysarna. Det var väldigt lerigt och jobbiggt att parkera men ddet gick bra endå. Men här kommer resultatet.


Kickan L:C (60cm)

På framhoppningen kändes hon lite seg. Men på banan tände hon till. Så hon skötte sig galant! Vi blev felfria och i andra fasen satsa vi verkligen på att ta snäva svängar vilket ledde till en 2:a placering. Så nöjd jag va!! Men vi hade ställt in Kickan i transporten för vi trodde ju inte att vi skulle bli placerade. Så vi hann inte  ta ut henne till ärevarvet så det fick jag rida på Bella. Men det var vi ju inte riktigt värda. (se resultat nedan) Men va busig hon va. Hon sparkade bakut flera gånger;) haha...

Bella L:C (70cm)

Hon va pigg och ville springa. :)Kändes som att vi skulle fixa det jättebra. Det gjorde det ända fram till 5:e hindret. Hon tvärvägrade och vi blev uteslutna. Så det hindret kom vi aldrig över. Jag vet faktist inte varför. Förstod inte det konstiga med det hindret. Visst Bella kan vägra ibland men vi kommer oftast över på andra försöket. Och nu inte äns på tredje. Inte alls kul.

Kickan L:C +5 (65cm)

Nu fick jag fram henne ordentligt. Tempot var jättebra på framhoppningen. Men vid de två sista hindrena på banan tog bensinen slut. Stackars Kickan. Så det näst sista rev hon och på sista hindret vägrade hon. Men jag är nöjd endå för jag förstod att hon kände att hon inte orkade sista hindret. 

Bella L:C +5 (75cm) 

Det var INTE Bellas dag. Hon började stanna redan på första och sedan på tredje. Jag vet inte riktigt vad som händer med henne ibland på tävlingar. På träning går det ofta  väldigt bra men när vi kommer till tävling blir det krångligt ibland. Men ibland går det skitbra. Som i Trollhättan t.e.x. Då fanns det ingen tvekan i henne. Då hoppade hon allt. Men som i lördags så hoppade hon INTE. Vet inte varför. Men nu ska hon få vila några dagar så ska jag rida henne mycket i skogen så hon får tillbaks gnistan. ;)


Bella du KAN!  Visa det nu!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kan du inte lägga upp bilder/filmer från tävlingarna du är på så man kan se din runda lite? :) <33

Btw, fin header!

Kram!

2012-04-23 @ 13:19:31
URL: http://finanora.blogg.se/

Här kan du komentera inlägget:

Vad är ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Skriv komentaren här:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0