HJÄLP!

Ja, man kan nästan känna så om manm satt på Bella i onsdags kväll kl 19:00. Det var hoppträning och hon var galen! Hon både bockade, sparkade bakut och typ skena. Jag har aldrig sett en häst med så mycket överskottsenrgi.
men konstigt nog ramla jag inte av. Nu tror ni säkert att jag överdriver rejält men det gör jag verkligen inte. Det kunde gått väldigt illa. Så hästar är inte några maskiner som man bara kan åka runt, för er som inte visste det. Min tränare ida kunde inte mer säga att hon var imponerad att jag sitter kvar. Och några föreldrar sa:
- Har du klister i sadeln elle?

Det var nog bra att jag hade det.
Lite bus ibland kan jag godkänna men så här får hon bara inte bete sig.  Att efter varja hinder/övning sparka bakut och bocka med benen rakt upp och sedan sätta full fart så att hon kan gå omkull i svängarna. Inte godkänt. Hoppas att hon inte blir sån här någon mer gång.

Men jag vet hur jag ska lösa det. Rasta henne i padocken lite för nu står dom ju inne så mycket och utomhus står dom ju nästan bara på ett ställe hela tiden.


Här är det lilla bus fröet. Men oftas är hon UNDERBAR.
I LOVE U!



Kommentarer

Här kan du komentera inlägget:

Vad är ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Skriv komentaren här:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0