Från 2011 till 2012

Oj!! Nu är det snart ett nytt år. Detta året har varit jättebra! Nu kommer ett nytt år med nya mål
Lite underbara saker som hänt detta året:
Jag har ridit flera rundor på 80 cm felfritt. Året innan låg vi kanske på 80 någongång på träning. Men vad spelar det för roll. Det är ju knappast höjden som räknas. Jag rider bättre, säkrare och mer kontrolerat nu. Har utvecklats så sjukt mycket. Ibland går det inte bra och ibland går det Super. En tävling kan man rida uselt och bli placerade medan man en annan rider perfekt och inte blir placerade. Den där lilla rosetten är inte så viktig. Visst är det kul att få rida in på banan en gång till och få en fin rosett fladdrande på tränset och rida ett fartfullt ärovarv. Men det viktigaste är att man kan åka hem och känna den där känslan "nu var jag riktigt duktig".  Den känslan alla borde känna ibland.
Jag och Bella har fått våran första placering. Det var på Tjörn i juni.  Vi red två felfria rundor och i första klassen räckte det till en andra placering. Det kändes jättebra.
Men det bästa i tävlingsväg är nog vinsten på Färgelandas Hopp KM. Det var dessutom den första vinsten. Det pirrade i hela kroppen. Det var underbart när JAG fick ta emot det fina vandringspriset i MIN hand och nu står den hemma på en hylla. Blir glad varje gång jag ser den. Då var vi ett  TEAM!




Vi har kämpat i alla väder och kommit hit. Försöker att tänka mig tillbaka och se den stora skillanaden.

Detta kommer jag att tamed mig in i 2012:
*Alla possitiva människor
*Bella såklart. Vi ska fortsätta uppåt
*Kickan som jag ska starta  lokalt med
*Mig själv
*Allt vi kämpat för

Nu börjar ett nytt är med nya utmaningar

Kommentarer
Postat av: Wilma

Håller verkligen med ig om att man inte alltid behöver ha rosett med sig, det behöver inte alltid gå bra. Blir så sur på dom som jämt vill vinna annars blir dom arga och låter det gå över på hästen!

2012-01-02 @ 17:55:03
URL: http://wilmadahlgren.blogg.se/

Här kan du komentera inlägget:

Vad är ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Skriv komentaren här:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0